woensdag 29 augustus 2012

Dromen op de Coolsingel


Gisteren een pyramide van 2-4-6-8-6-4-2 minuten. In halve marathon-tempo zegt trainer H. Vanavond draai ik de gegevens uit. Mijn tempo ligt vrijwel constant net onder de 13 km per uur. En daar heb ik hard voor gewerkt. Naar halve marathonmaatstaven is dat 1:37, een vet PR. Dat kan dus niet.Verdomme, weer veel te hard de training ingevlogen. En respect voor M. die  1:37 als PR heeft staan.

Mijn werk brengt me vandaag naar Rotterdam. Nu Berlijn niet mijn marathondebuut wordt zal Rotterdam de plek zijn. Ik rijd via de Maasboulevard de stad in en zie de Erasmusbrug. Het begint te kriebelen. Mijn afspraak is in een pand achter de Boompjes. Na afloop draai ik de Coolsingel op...........richting start/finish Marathon Rotterdam. Ik heb M. en Coach J. er dit voorjaar nog zien vertrekken. Ik heb er Lee horen zingen....
tempo tijdens de pyramide

Ik neem wat gas terug en duik in mijn brein. Visualiseren heet dat. Een beetje het gevoel krijgen. Machtig.

'Ach jij. lui in je sjieke wagen. Je weet niet wat een marathon is', zegt M. als ik thuis enthousiast het verhaal vertel onder het eten. Sta ik weer met beide benen op de grond. En M. heeft weer eens gelijk.

Geen opmerkingen: